Motivate de apariția COVID-19, inițiativele de tehnologie digitală vor servi drept prioritate strategică în următorii doi ani, urmate de managementul clienților și gestionarea muncii la distanta.

86% dintre respondenți consideră că tehnologia digitala are un rol transformator în abordarea priorităților strategice, motiv pentru care se așteaptă ca majoritatea organizațiilor să creeze un nou rol „Chief Digital Officer” pentru a răspunde la COVID-19 pe termen lung.

Aproape jumătate dintre CA anticipează schimbarea modelului de afaceri al organizațiilor lor ca urmare a pandemiei

69% din consiliile de administrație (CA) și-au accelerat inițiativele de afaceri digitale ca urmare a întreruperii COVID-19, potrivit unui nou sondaj din Gartner, Inc. Aproape jumătate anticipează schimbarea modelului de afaceri al organizațiilor lor ca urmare a pandemiei .

Sondajul pentru Consiliul de Administrație Gartner din 2021 a fost realizat printr-un sondaj online din mai până în iunie 2020 cu 265 de respondenți din SUA, EMEA și APAC într-un rol de consiliu de administrație sau membru al consiliului de administrație corporativ. Sondajul a vizat să înțeleagă modul în care consiliile de administrație privesc evoluția modelului de afaceri bazat pe afaceri digitale în întreprinderile lor, împreună cu rolul CIO și al altor lideri executivi, în special în contextul crizei COVID-19.

„CA joacă un rol puternic în a ajuta echipa de conducere executivă să se concentreze dincolo de riscurile pe termen scurt asociate cu această pandemie extinsă”, a declarat Partha Iyengar, distins vicepreședinte de cercetare la Gartner. „Transformarea digitală bazată pe tehnologie poate și ar trebui să fie un facilitator puternic în abordarea angajaților, a clienților, a lanțului de aprovizionare și a impactului larg al mărcii pentru a poziționa întreprinderea să iasă din criză mai puternic.”

COVID-19 solicită modificări bugetare pentru consiliile de administrație

Majoritatea CA-urilor (67%) se așteaptă la creșteri bugetare ale tehnologiei ca urmare a pandemiei, în timp ce domeniile funcționale precum marketingul și resursele umane se așteaptă să aibă reduceri bugetare. Respondenții se așteaptă la o creștere de aproape 7% a bugetelor IT pentru 2020 (a se vedea Figura 1). „Cererea pe termen lung a CA-urilor în timpul COVID-19 este de a aproba investiții anticipative chiar și în fața veniturilor și profiturilor potențial în scădere”, a spus Domnule Iyengar.

Figura 1. Modificările bugetare medii în 2020 ca urmare a impactului COVID-19

Sursa: Gartner (septembrie 2020)

 

Analiza și inteligența artificială (AI) se așteaptă să devină mai puternice ca tehnologii de schimbare a jocului ca urmare a pandemiei, pe măsură ce întreprinderile se bazează pe ele pentru a implementa mai bine luarea deciziilor în noul mediu de lucru la distanță.

Inițiative de tehnologie digitală în topul listei de priorități de afaceri a CA

Motivate de apariția COVID-19, inițiativele de tehnologie digitală vor servi drept prioritate strategică în următorii doi ani, urmate de managementul clienților și gestionarea muncii la distanta.

86% dintre respondenți consideră că tehnologia digitala are un rol transformator în abordarea priorităților strategice, motiv pentru care se așteaptă ca majoritatea organizațiilor să creeze un nou rol „Chief Digital Officer” pentru a răspunde la COVID-19 pe termen lung.

„CA-urile trebuie să adopte abordări inovatoare ale modelelor lor de guvernanță prin utilizarea tehnologiilor și a expertizei IT pentru a adapta impactul pe care pandemia îl are asupra agendelor lor de transformare digitală”, a spus domnul Iyengar.

Parteneriatul intre CIO si management

Aproape toate CA-urile se așteaptă ca liderii funcționali să colaboreze între ei în timpul COVID-19. Mai mult de jumătate consideră că CIO serveste ca partener cu lideri de afaceri superiori, în timp ce peste o treime se uită la CIO pentru a conduce singur problemele de afaceri digitale.

Reînnoirea pe termen mai lung este un domeniu important pentru Consiliul de administrație, 28% dintre respondenți concentrându-se pe faza „Reînnoire” a strategiei de resetare. Conducerea executivă este mai puțin concentrată pe reînnoire (18%) și mai concentrată pe faza „Răspunde”, puțin mai puțin de jumătate raportând că este zona lor principală.

„CIO-urile și restul echipei de management executiv ar trebui să se angajeze cu Consiliul de Administrație pentru crearea unei strategii pe termen mai lung pentru revigorare – și chiar supraviețuire – după criză”, a spus domnul Iyengar.