Clientul se confrunta cu o problemă semnificativă legată de întârzierea livrării produselor către clienți, în ciuda faptului că aceștia plăteau imediat după emiterea facturii. Modelul actual de afaceri implică plăți la termen pentru partenerii mari și plăți în avans pentru partenerii mici.
După o analiză detaliată, s-a identificat faptul că extrasele bancare sunt procesate și introduse în sistem în ziua următoare efectuării plății, ceea ce afectează în mod direct eficiența departamentului logistic și implicit, termenul de livrare.
Această situație a generat nemulțumire printre clienți, iar firma este în cautarea unei soluţii pentru a îmbunătăți acest aspect al operațiunilor sale comerciale.
Soluţia adoptată a fost folosirea unui robot de procesare a extraselor bancare şi descarcarea automata a acestora.
Soluţia implementată a adus următoarele beneficii:
Extrasele bancare sunt descărcate de două ori pe zi de la bancă. Acestea sunt preluate automat, facturile sunt identificate și marcate ca plătite. În acest mod, toate produsele achitate până la ora 16:00 sunt livrate în aceeași zi.
Angajaţii care anterior se ocupau zilnic de procesarea extraselelor și închiderea facturilor beneficiază acum de mai mult timp liber, concentrându-se pe alte activități. Una dintre ele monitorizează livrarea tuturor comenzilor gestionate de către curieri și reglează procesul logistic, în timp ce cealaltă se ocupă de analiza stocurilor.
În urma acestei simple implementări firma câştigă urmatoarele: