Îmbunătățim eficiența proceselor de Vânzare prin intermediul automatizării
Vorbește cu un consultantÎntr-o piață tot mai competitivă și cerințe tot mai complexe din partea clienților, companiile caută soluții pentru a-și optimiza procesele de vânzare. Procesele de vânzare pot fi optimizate cu ajutorul tehnologiei RPA (Robotic Process Automation), care ajuta la reducerea erorilor umane, accelerarea ciclurilor de vânzare, creșterea productivității echipei de vânzări și îmbunătățirea relațiilor cu clienții.
Cu ajutorul roboţilor RPA, activităţile repetitive şi consumatoare de timp din cadrul proceselor de vânzare pot fi automatizate. Pot fi automatizate activităţi precum: generarea rapoartelor de marketing pentru crearea strategiei de vânzări, procesarea şi gestionarea e-mail-urilor de marketing, compararea preţurilor competitorilor, gestionarea comenzilor, emiterea automată a facturilor şi multe altele.
Roboţii RPA pot ajuta echipele de marketing în monitorizarea tendinţelor pieţei şi a rezultatelor campaniilor de marketing, în extracţia datelor, identificarea preţurilor competitive si a segmentelor de piaţă şi generarea rapoartelor.
Roboții RPA pot fi programați să efectueze aceste sarcini la intervale de timp determinate (de exemplu, la fiecare două săptămâni), furnizând astfel marketerilor un flux constant de date de înaltă calitate.
Prețurile dinamice reprezintă o strategie de stabilire a prețurilor prin care companiile pot schimba marginal prețurile în timp real în raport cu competitorii lor, pentru a obține un avantaj competitiv.
Afacerile pot folosi web scraper-e care utilizează RPA pentru a colecta automat informații despre prețuri de pe site-urile competitorilor și pentru a le compara cu ale lor.
RPA poate fi implementat în cadrul ciclului de gestionare a comenzilor, automatizând o serie de sarcini precum: colectarea datelor din diverse surse pentru comenzi, verificarea stocurilor, estimarea timpului de livrare.
Robotii RPA pot verifica dacă comenzile respectă limitele de credit, pot trimite automat clienților notificări de plată şi pot prelua datele clientului din diferite surse pentru a putea fi tiparite pe factură.
Prin intermediul roboţilor RPA, se pot genera automat facturi recurente, cum ar fi cele aferente contractelor de abonament care presupun facturarea aceleiași sume la date prestabilite. Robotii vor putea verifica ulterior încasarea facturii, iar in cazul neincasarii la termen, vor notifica clientul.
RPA poate gestiona automat calculul facturilor, inclusiv în cazurile în care este necesară o evaluare detaliată, cum ar fi în cazul firmelor de avocatură care facturează în funcție de numărul de ore lucrate de fiecare membru al echipei. Astfel, roboții pot calcula orele alocate de fiecare membru al echipei și emite automat factura corespunzătoare.
Extragerea datelor pentru crearea rapoartelor este o activitate consumatoare de timp.
Această activitate poate fi automatizată cu ajutorul roboţilor RPA, care pot aduna date din diferite platforme cum ar fi CRM-urile, ERP-urile, conturile de social media, etc, pentru a crea automat rapoarte de analiză.
Administrarea informațiilor despre clienți și termenele de expirare ale contractelor şi abonamentelor poate fi o sarcină complexă şi consumatoare de timp, însă cu ajutorul roboţilor RPA aceasta poate fi automatizată.
Robotii pot colecta aceste date din lista clienților și pot trimite notificări automate către clienți cu o săptămână înainte de expirarea abonamentelor lor.