Clientul operează un magazin online specializat în vânzarea pieselor auto, colaborând cu 5 furnizori, fiecare având platforme online pentru comenzi. Modelul de afacere presupune următorul fapt: clienții plasează comenzi online. Dacă produsele solicitate sunt în stoc, agenţii de vânzări generează factura și o trimit clientului. În cazurile în care produsele nu sunt disponibile, echipa de vânzări explorează platformele online ale celor 5 furnizori pentru a identifica cel mai bun preț și termen de livrare, comunicând ulterior aceste informații clientului. În cazul acceptării, agentul de vânzări revine pe platforma furnizorului pentru a plasa comanda în numele clientului.
Clientul ne-a abordat cu o solicitare de consultanță privind automatizarea procesului său, evidențiind mai multe probleme semnificative şi anume:
După o analiză amănunţită a situaţiei clientului, specialiştii propun automatizarea principalului proces consumator de timp şi anume interacţiunea cu furnizorii.
După găsirea soluţiei, datorită impactului major pe care îl are asupra activităţii reprezentanţilor de vânzări, clientul este consiliat să prezinte reprezentanţilor de vânzări modificările şi transformările care vor avea loc în activitatea lor. În acest mod, aceştia vor accepta schimbarea uşor, mai ales că noile perspective par mai interesante decât activităţile repetitive executate în prezent.
Soluția implementată a adus următoarele beneficii:
Împreună cu clientul, sunt definite și îmbunătățite fluxurile de lucru existente. Se realizează integrarea în timp real cu platformele furnizorilor folosind roboții RPA.
Astfel, clienții care plasează comenzi pentru produse care nu sunt pe stoc și primesc în timp real un răspuns cu privire la termenul de livrare. În cazul în care acceptă oferta, comanda este automat introdusă în platforma furnizorului.
Nemaifiind limitat de blocaje operaţionale, numarul de comenzi finalizate crește cu 30% în 3 luni de la implementarea primului robot. Reprezentanții de vânzări se concentrează pe activități cu valoarea adăugată mai mare (clienti mari) şi pe provocările care apar pe partea de logistică datorită creşterii numărului de livrari.
Prin analiza economiei de forță de muncă (în cazul în care ar fi disponibilă forță de muncă specializată), am constatat că investiția s-ar fi amortizat în 4 luni.
Mai mult decât atât, clientul realizează potenţialul automatizărilor în afacerea sa şi continuă investiţia în roboţi (logistică, documentare, etc).